Ons aanbod zwanger & baby

Baby-, dreumes- en peuterzwemmen

Wist je dat een baby na de eerste inentingen al mag zwemmen? Speciaal voor de allerkleinsten hebben we een erg leuk zwemprogramma dat voor zowel kinderen als ouders fantastisch is.

Kinderen die vrij in het water bewegen, kunnen later meer ontspannen leren zwemmen. Daarbij heeft bewegen in het water een positieve invloed op de ontwikkeling van de motoriek en de coördinatie van een kindje. Je kunt er daarom niet vroeg genoeg mee beginnen.

Baby’s vanaf ongeveer drie maanden leren we met oefeningen, liedjes en spelletjes vertrouwd te worden met het water. Lopende dreumesen en eigenwijze peuters ontwikkelen zich steeds verder en hebben daarom ook andere stimulans en uitdaging nodig. Om deze reden zijn de baby-, dreumes- en peuterzwemlessen naar leeftijd en ontwikkelingsniveau ingedeeld.

Vergeet niet om zwemluiers aan te schaffen vóór de eerste les. Een gewone luier zuigt zich vol met water waardoor de luier te zwaar wordt en je kind naar beneden kan zakken. De zwemluiers bieden bescherming zonder dat deze te zwaar worden.

Let op: één op één begeleiding (in het water) per deelnemend kind is verplicht.

Wat neem je mee?

5

Badpak of zwembroek;

5

Zwemluier;

5

Badcape;

5

Grote hydrofiele doek;

5

Billendoekjes;

5

Drinkflesje of babyvoeding;

5

Bodylotion (om na het zwemmen een droge huid te voorkomen);

5

Makkelijke kleding om aan en uit te trekken.

Door naar kleuterzwemles

Kinderen vanaf 3,5 jaar kunnen naar kleuterzwemles. De kleine durfals leren spelenderwijs hoe ze zich in het water kunnen redden en krijgen de beginselen van de zwemslagen mee. Een logische stap voor kinderen die graag willen blijven zwemmen na het peuterzwemmen. Ook wanneer je kind nog te jong is voor de reguliere zwemlessen is dit een goede manier om toch vast te starten met een actieve les in het water. Op die manier heeft je kind zodra hij/zij klaar is voor zwemles al een goede voorsprong! Tijdens de lessen houden we rekening met de korte spanningsboog en de beperkte kracht van jonge kinderen. Kleuterzwemles iets voor jouw kleintje? Schrijf hem/haar in via je eigen ‘Mijn Omgeving’ via: www.mijn.sportbedrijfoosterhout.nl

Bodemdieptes per week

Week 3    bodem 30 cm
Week 4    bodem 60 cm
Week 5    bodem 121 cm
Week 6    bodem 30 cm
Week 7    Carnavalsvakantie 
Week 8    bodem 60cm
Week 9    bodem 121 cm
Week 10  bodem 30 cm

Week 11  bodem 60 cm
Week 12  bodem 121 cm
Week 13  bodem 30 cm
Week 14  bodem 60 cm
Week 15  bodem 121 cm
Week 16  bodem 30 cm
Week 17  bodem 60 cm
Week 18  Meivakantie
Week 19  bodem 121 cm
Week 20  bodem 30 cm

Week 21  bodem 60 cm
Week 22  bodem 121 cm
Week 23  bodem 30 cm
Week 24  bodem 60 cm
Week 25  bodem 121 cm
Week 26  bodem 30 cm
Week 27  bodem 60 cm
Week 28  zomervakantie
Week 29  zomervakantie
Week 30  zomervakantie

Week 31  zomervakantie
Week 32  zomervakantie
Week 33  zomervakantie
Week 34  bodem 121 cm
Week 35  bodem 30 cm
Week 36  bodem 60 cm
Week 37  bodem 121 cm
Week 38  bodem 30 cm
Week 39  bodem 60 cm
Week 40  bodem 121 cm

Week 41  bodem 30 cm
Week 42  bodem 60 cm
Week 43  Herfstvakantie
Week 44  bodem 121 cm
Week 45  bodem 30 cm
Week 46  bodem 60 cm
Week 48  bodem 121 cm
Week 49  bodem 30 cm
Week 50  bodem 60 cm
Week 51  bodem 121 cm
Week 52  Kerstvakantie

Baby-, dreumes- en peuterfestijn

Het babypeuterfestijn is een les waarbij al onze jongste zwemmers, van baby tot peuter, welkom zijn! Daarnaast mogen er twee ouders meezwemmen en zijn broertjes en zusjes ook meer dan welkom.. één groot festijn dus!

Vergeet niet om een zwemluier mee te nemen. Een gewone luier zuigt zich vol met water waardoor de luier te zwaar wordt en je kind naar beneden kan zakken. De zwemluiers bieden bescherming zonder dat deze te zwaar worden.

Let op: één op één begeleiding (in het water) per deelnemend kind is verplicht.

Aqua Fit Zwanger

Zowel voor jou als je kindje is het belangrijk om tijdens de hele zwangerschap voldoende te blijven bewegen. Zwemmen is niet alleen goed voor je conditie, het stimuleert ook de bloedsomloop en ontlast je spieren en gewrichten.

Tijdens de les worden spier- en conditionele oefeningen afgewisseld met ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Je kunt elk moment beginnen met ‘Aqua Fit Zwanger’ en de lessen volgen tot aan je uitgerekende datum. Ben je bevallen? Na 6 weken (10 weken bij een keizersnede) kun je weer rustig beginnen met sporten. Ons advies: volg eerst een paar lessen ‘Aqua Fit Zwanger’ om in een rustig tempo weer te beginnen met sporten en stroom daarna door naar een reguliere aquasport.