Ons aanbod aquasporten

Aqua fitness

In het activiteiten rooster zijn er twee verschillende soorten aqua fitness, namelijk in diep – en ondiep water. Beide aquasporten leveren veel voordelen op en zijn superleuk om te doen. 

Aqua Fitness ondiep
Doe mee met de ultieme work-out op opzwepende muziek en breng je lichaam ‘back in shape’! In heup- tot borstdiep water wordt je door spierversterkende oefeningen flink moe getraind.

Aqua Fitness diep
Tijdens aquafitness diep werk je intensief met weerstand van het water. Het grote verschil met de andere aquasporten is dat je niet op de bodem kan staan, waardoor ook balans en rompspanning getraind wordt. Mooi meegenomen: je kunt lekker trainen zonder dat je daarbij je gewrichten (te) zwaar belast.

Floatfit

Dé aquasport-hype: Floatfit. Doe mee met deze uitdagende 30 minuten HIIT work-out, inclusief burpees, lunges, squats, mountain climbers, planks en alles op en in water!

We dagen je uit om deel te nemen aan onze uitdagende Floatfit training. We kunnen je beloven dat je na de les moe maar voldaan van de aquabase (de drijfmat) stapt. Dit komt doordat Floatfit de ideale manier is om je conditie te trainen, maar ook zeker je spieren te versterken. Door afwisselende oefeningen en leuke muziek is het niet alleen een goede work-out maar ook erg leuk om te doen!

HIIT
Wil jij niet urenlang in de sportschool staan zwoegen en ben je niet bang om nat te worden? Doe dan mee met deze uitdagende High Intensive Interval Training. In 30 minuten werk je intensief aan je uithoudingsvermogen, conditie en je lichaam. Compleet met burpees, mountain climbers, planks, lunges, squats, en core-training.

Let op: Deze activiteit wordt afgeraden voor zwangeren i.v.m. valgevaar.

Tijdens Floatfit is het dragen van sportkleding toegestaan.

Aqua Zumba

Wil jij graag een feestje maken van je work-out? Sporten met opzwepende en swingende muziek!

Bij Aqua Zumba verplaatsen de danspassen zich naar het zwembad, waarbij de weerstand van het water de oefeningen nog wat zwaarder maakt dan de variant in de sportschool. Dit zorgt ervoor dat niet alleen de spieren en het uithoudingsvermogen getraind worden, maar ook je coördinatie wordt sterk verbeterd. Kun je al niet stil zitten bij het horen van salsa en merengue? Doe dan mee met Aqua Zumba op woensdagavond en we zorgen ervoor dat je met een smile weer naar huis gaat.

Aqua Bootcamp

Een total body work-out! De variatie van een interval training met actieve spelelementen maakt de training afwisselend en leuk!

Aqua bootcamp, onder begeleiding van een enthousiaste instructeur, staat voor actie, snelheid en afwisseling. In tegenstelling tot de bootcamp die we kennen op het land zal de gehele les in het water plaatsvinden. Opdrukken en sit-ups behoren dus niet tot de les, maar we maken wel optimaal gebruik van de weerstand van het water. Haal het maximale uit jezelf en versterk je spieren door middel van de verschillende trap- en stoottechnieken van diverse gevechtssporten. De variatie van een intervaltraining met krachtige en explosieve bewegingen brengen je conditie naar een topniveau.

Aqua Fit Zwanger

Zowel voor jou als je kindje is het belangrijk om tijdens de hele zwangerschap voldoende te blijven bewegen. Zwemmen is niet alleen goed voor je conditie, het stimuleert ook de bloedsomloop en ontlast je spieren en gewrichten.

Tijdens de les worden spier- en conditionele oefeningen afgewisseld met ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Je kunt elk moment beginnen met ‘Aqua Fit Zwanger’ en de lessen volgen tot aan je uitgerekende datum. Ben je bevallen? Na 6 weken (10 weken bij een keizersnede) kun je weer rustig beginnen met sporten. Ons advies: volg eerst een paar lessen ‘Aqua Fit Zwanger’ om in een rustig tempo weer te beginnen met sporten en stroom daarna door naar een reguliere aquasport.

M.B.V.O.

U bent nog actief en fit en natuurlijk wilt u dat graag zo houden. Bewegen in het water is de ideale manier om uw botten en spieren sterk te houden, uw coördinatie te verbeteren en uw conditie op peil te houden zonder extra kans op blessures.

Naast al deze belangrijke voordelen is het natuurlijk ook leuk en gezellig om in groepsverband actief bezig te zijn. Vakbekwame leerkrachten geven les in ondiep water (1.25m) met een aangename temperatuur en op de achtergrond gezellige muziek.

 

Tijdens de les gebruiken we diverse materialen, zoals ballen, plankjes, gewichtjes of halters. In het water wordt er gewerkt aan het verbeteren of in stand houden van de conditie. Daarnaast werkt u ongemerkt aan uw mobiliteit, balans en lenigheid. De opwaartse druk van het water zorgt voor een betere doorbloeding van de huid en ontspant de spieren. Het water geeft bovendien een gevoel van gewichtloosheid. Hoe dieper het water hoe lichter we lijken. Lopen en springen buiten het water veroorzaakt veel belasting aan gewrichten, spieren, banden en pezen. In het water is deze belasting veel minder, waardoor de kans op blessures veel kleiner is.

Rooster

Wil je weten op welke dagen en tijden bovenstaande Aquasporten plaatsvinden? Bekijk dan het rooster!